مقاله های مرتبط:تایرهای رنگی و سخنگوی پیرلیهمه چیز درباره لاستیک خودرو
عصر اینترنت اشیاء به سرعت در حال گشادگی است و با ظهور سلسله پنجم ارتباطات سیار سلولی و پیشرفت روزافزون این فناوری، کمتر کمینه در حال دامنه نهادن به دوره ای هستیم که داخل آن افزار آشپزخانه می توانند با یکدیگر تماس برقرار کنند، با ضربان ساز (پیس میکر) تبادل اطلاعات کنند و گمانه زنی های به ظاهر نادیده فعلی را بوسیله جوهر تبدیل کنند.
پیرلی (Pirelli) با آگاهی از ظرفیت های مستور در این فناوری مجاهدت می کند راه خود را برای بوسیله کارگیری آن متصل نرم. این شرکت مشغول تولید تبار جدیدی از لاستیک ها موسوم به «سایبرتایر» (Cyber Tire) است که می تواند با واحد پردازنده ی خودرو، زیرساخت های جاده ای و خودروهای مهیا در اطراف وابستگی برقرار کند.
در نگاه اول، شاید توضیحی خشنود کننده برای مصرف از این فناوری تو لاستیک خودرو و ظرفیت های مستور داخل آن نیابید؛ اما ابتدایی لاستیک مجهز به 5G تو دنیا، پیرلی سایبرتایر، بسیار فراتر از شوق آینده نگرانه و کاربردی است. این لاستیک هم حالا تولید شده و در حال عبور از آزمایش های گوناگون است. سایبرتایر به پردازنده و حسگر و واحد ارتباطی به اندازه ی یک سکه ی متوسط حاضر شده است که بوسیله رخ لحظه ای می تواند متغیرهای گوناگون را کنترل نرم.
متغیرهایی که سایبرتایر می تواند اندازه گیری کند، تنها بوسیله فشار تورم لاستیک و دمای لاستیک محدود نمی شود، بلکه این لاستیک می تواند وجود آب و خنک را نمره دهد و مدل شتاب طولی و جانبی و غلتشی را اندازه بگیرد. این اطلاعات بوسیله صورت دم ای بوسیله واحد پردازنده ی خودرو (ECU) ارسال می شود و هشدارهایی همانند «جاده لغزنده است» و «جاده یخی است» و «خودرو بسیار از وزن حلال بار حمل می کند» بوسیله پردازنده کمک می کند شرایط فنربندی و استعداد پیشرانه و سیستم کنترل طول را دگرگونی و در جاده های لغزنده سرعت خودرو را کاهش دهد.
هفته ی گذشته، پیرلی تو مسکن لینگوتو (Lingotto) درون تورین ایتالیا، با برگزاری مراسمی اهداف آینده برای تولید سایبرتایر و نحوه ی عملکرد آن را تشریح کرد. در آزمایش مدل سازی شده ی این شرکت، یک دستگاه آئودی A8 که به سایبرتایر P Zero Trofeo فراهم شده، تو حال عبور از مسیری است که سطح آن را آب پوشانده. سایبرتایر با نمره آب در سطح جاده هشداری به برج 5G V2X نصب شده در محل ارسال می کند و این بارو با ستاندن این هشدار و ارسال آن بوسیله آئودی Q8 فراهم در نگرش که اندکی ظهر مرطوب از A8 لول می کند، قبل از رسیدن Q8 به نگرش لغزنده، این خودرو را از وجود سطح لغزنده آگاه می یواش.
پیرلی برای توسعه ی این فناوری بیش مصمم است و درون قراردادهای همدستی با خودروسازان مختلف احتمالا در آینده تماشاچی استفاده از این لاستیک ها در محصولات مختلف خواهیم بود. براساس اطلاع دادن این شرکت، سایبرتایر داخل قدم اول فقط داخل محصولات درفش دار خودروسازان استفاده خواهد شد؛ چراکه خودرو مهیا به سایبرتایر باید استعداد استعمال از اطلاعات مخابره شده را داشته باشد. برای مثال، خودروهایی که به کروزکنترل مطابقت پذیر، سستم تعلیق فعال، ترمز اضطراری خودکار و سیستم های آیرودینامیک هوشمند مجهزند، می توانند بیشترین روزی را از سایبرتایر ببرند.
باتوجه بوسیله هزینه ی اندک تعویض سایبرتایر، احتمالا در آینده ای نزدیک استعمال از این لاستیک ها را درون خودروهای میان رده تماشاگر خواهیم بود. درون حال حاضر، پیرلی از سایبرتایر داخل مدیریت ناوگان حمل ونقل جاده ای استعمال می کند که درون آن بوسیله راحتی می توان تشخیص انصاف کدام لاستیک از کدام کامیون بوسیله انتظام باد خواه تعویض احتیاج دارد.
360p/720pبیشتر بخوانید:همگی چیز درباره لاستیک خودروگوشی های 5G تسهیم فروش ۵ درصدی بازار پرچم داران را ازآن خود کردندردمی K30 شیائومی با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی و حسگر سونی IMX686 شناساندن می شودکوالکام و مایکروسافت پیش گامان تغییر و تحول فضاهای کاری آتی هستندرندر جدیدی از گلکسی نوت 10 لایت و گلکسی اس 10 لایت رؤیت شد
درباره این سایت